Ultima ora! Facturile pe hartie vor disparea!
Toate firmele vor trece la facturare digitala!

Aflati aici care va fi noua procedura de lucru, obligatorie pentru orice tranzactie!

IMPORTANT de la 1 iulie 2022!

E-FACTURA: obligatoriu pentru firme, PFA, II, IF - produse riscante d.p.d.v. fiscal

E-TRANSPORT: obligatoriu pentru transportatori - bunuri riscante transportate in interiorul tarii, dar si cele care doar tranziteaza tara

 
Stimate contribuabil,

Uitati de facturile pe hartie!
 

Incepand din acest an devine operational (si) pentru firmele private sistemul de facturare electronica RO e-Factura, implementat de Ministerul Finantelor si ANAF cu scopul de a creste gradul de colectare a TVA si de a preveni/combate evaziunea fiscala.

Indiferent ca este vorba despre tranzactii cu autoritatile publice (B2G, Business to Government) sau intre companii private (B2B, Business to Business), sistemul permite monitorizarea si verificarea acestora in timp real, cu importante avantaje practice pentru contribuabili: se elimina drumurile la ghiseu, precum si metodele de lucru cu ANAF bazate pe hartii si pe celebrul dosar cu sina.


Asistam practic la transformarea digitala a relatiei dintre mediul privat si administratia fiscala, ceea ce inseamna pentru dvs. o resetare a modului de lucru.


Totul devine in principiu mai simplu, mai usor de gestionat, mai putin stresant si mai transparent: dat fiind ca sistemul RO e-Factura este interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale Uniunii Europene, orice firma va putea participa la procesul de achizitii publice din orice alta tara UE.

Concret, ce aveti de facut?
Reputatul consultant fiscal Ionut Jinga va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii RO e-Factura intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual – Factura electronica. Restart pentru sistemul fiscal din Romania. Trebuie sa o aveti!


NOU!
 
! Potrivit OUG nr. 131/2021, in cazul voucherelor de vacanta emise pe orice tip de suport, unitatile afiliate sunt obligate, incepand cu data de 1 aprilie 2022, sa transmita in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura facturile emise titularilor voucherelor. 
 
Unitati afiliate sunt operatorii economici cu activitate de turism autorizati de Autoritatea Nationala pentru Turism care detin structuri de primire turistice clasificate si/sau agentii de turism licentiate si care accepta vouchere de vacanta ca modalitate de plata.
Informatii detaliate gasiti in ghidul Factura electronica. Restart pentru sistemul fiscal din Romania! 
 
! Potrivit OUG nr. 41/2022, se instituie Sistemul RO e-Transport prin care ANAF va monotoriza transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat! Sistemul devine obligatoriu de la 1 iulie 2022 (pentru unele produse) si presupune implementarea unor softuri necesare indeplinirii obligatiilor de declarare in sistem. 
 
Atentie, nerespectarea proceedurilor pevazute de OUG nr. 41/2022 se sanctioneaza cu amenzi drastice, de la 20.000 la 100.000 de lei. Suplimentar ANAF poate dispune si confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate, iar in unele cazuri faptele sunt considerate infractiuni!
Informatii detaliate gasiti in ghidul Factura electronica. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!
 

RO e-Factura va deveni instrumentul EXCLUSIV
pentru facturare incepand, cel mai probabil, din 2023!


Deocamdata, potrivit O.U.G. nr. 130/2021 adoptata la finele anului trecut, facturarea electronica este operationala doar pentru firmele care comercializeaza produse considerate de risc: legume, fructe, apa (minerala, naturala, gazeificata) alcool, haine, incaltaminte, nisip, pietris si cladiri noi.

Firmele din aceste domenii vor utiliza sistemul astfel:

• in perioada 1 aprilie - 30 iunie 2022 aceste firme pot (daca doresc) sa emita facturile in sistemul e-Facturare, indiferent daca beneficiarii sunt inregistrati sau nu in sistem;
• incepand cu data de 1 iulie 2022, aceste firme sunt obligate sa transmita facturile in sistemul e-Facturare, indiferent daca beneficiarii sunt inregistrati sau nu in sistem.

Prin Ordinul ANAF nr. 12/2022 au fost reglementate categoriile de produse si bunuri, inclusiv grupele si codurile NC, considerate cu risc fiscal pentru care facturile de livrare vor fi comunicate prin intermediul sistemului e-Facturare (le-am enumerat mai sus).

Aceasta lista a produselor cu risc fiscal va fi reevaluata periodic conform prevederilor O.U.G. nr. 130/2021. Astfel, e de asteptat sa existe o anumita dinamica pentru categoriile de produse cu risc fiscal.

Dar, incepand cu 1 ianuarie 2023, e foarte probabil ca sistemul sa devina obligatoriu pentru toate firmele si toate tranzactiile, aceasta fiind intentia anuntata inca de la lansarea proiectului, in martie 2020. Si, va atragem atentia, sanctiunile pentru neconformarea la noul sistem sunt dure: pe langa amenzi, vorbim si despre confiscarea marfii si intocmirea de dosar penal.

Aflati informatii de ultima ora din lucrarea pe care v-o oferim.

Ce urmareste Statul prin acest sistem

1.Reducerea fenomenelor de frauda si evaziune fiscala;

2. Dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF – Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire.

Sa nu uitam ca Statul are de recuperat sume mari la bugetul de stat, urmare a efectelor crizei economice generate de pandemie, iar prin acest sistem de facturare digitala se va eficientiza colectarea impozitelor si taxelor.

Exemplu concret in care functioneazsistemul:
Un tir incarcat cu fructe sau imbracaminte este oprit in vama pentru verificari. Avand acces la sistemul E-facturare, vamesii constata ca NU are factura intocmita corect, poate nu este declarata toata marfa. Inainte, procedura presupunea sa fie chemati cei de la ANAF, sa vina si sa constate neregulile, doar ca pana atunci firma facea rost de o factura corecta si problema disparea. Acum insa nu se mai poate repara nimic ulterior, pentru ca data la care a fost inregistrata factura apare in sistem.

Ce informatii valoroase va ofera lucrarea expertului Ionut Jinga?

Cuprinsul lucrarii:


1. Lista produselor pentru care este obligatorie emiterea facturii electronice incepand cu 1 iulie 2022

2. Motivatiile pentru care produsele au fost incadrate in clase cu risc ridicat de frauda si evaziune fiscala

3. Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania

4. Procedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura

5. Registrul RO e-Factura: ce este, ce cuprinde si unde se publica

6. Inscrierea in Registrul RO e-Factura si radierea din Registrul RO e-Factura

7. Formularul de inscriere in Registru si data de la care se poate aplica sistemul facturii electronice

8. Cum se poate renunta la sistem

9. Modul de furnizare a informatiilor din Registrul RO e-Factura

10. Structura facturii electronice

11. Elemente principale ale facturii electronice

12. Transmiterea si semnarea facturii electronice

13. Corectia facturii electronice

Autor: Ionut Jinga
 
Consultant fiscal, specialist in consultanta TVA, impozit profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii
 
Specialist in Contabilitate financiara si de gestiune
Specialist in probleme de procedura fiscala
Expert contabil

Studii: Absovent al Academiei de Studii Economice Bucuresti, absolvent al Masterului Management in administratie
 
Experienta:
  • 15 ani in finante publice ocupand diverse functii de conducere de la sef serviciu pana la sef administratie
  • peste 5 ani in contabilitate de gestiune si financiara ocupand functia de contabil sef
  • 1 an in audit intern

De retinut!

Facturarea electronica a inceput, iata, sa fie implementata in cazul tranzactiilor unde exista un grad redus de fiscalizare a veniturilor, dar este cert ca sistemul va fi aplicat foarte curand pentru toate tipurile de tranzactii.

Asigurati-va ca stapaniti la perfectie procedurile de lucru si ca nu veti fi luat prin surprindere atunci cand ele vor deveni obligatorii pentru absolut toate firmele.

Comandati chiar acum lucrarea (pe stick) Factura electronica. Restart pentru sistemul fiscal din Romania.
 
Produsul pe scurt:

Titlu: Factura electronica. Restart pentru sistemul fiscal din Romania
Autor: Ionut Jinga
Format: Stick USB - Tip Card Bancar
Pret special de lansare: 147 lei + 5% TVA, redus cu 20% de la 184 lei + 5% tva.
Modalitati de plata: OP / card / curierului la livrare
Livrare: prin curier la adresa indicata de dvs.
Mod de comanda: prin intermediul formularului de mai jos



Cu deosebita consideratie,

Codruta Tomsa
Manager produs
Divizia Fiscalitate
Rentrop & Straton

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.

Produsele in format stick/CD functioneaza pe sistemele de operare Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7, 8 si 10. Cerintele hardware: 512 MB RAM, 300 MB HDD. In cazul produselor de tip abonament, pentru a vizualiza informatia actualizata la zi este necesara o conexiune la internet in timpul utilizarii.

Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna mai costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.

Bifati produsele dorite:


Factura electronica - Restart pentru sistemul fiscal din Romania

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.